• Presentació
  • Jornades
  • L'associació
  • Membres
  • Contacte
CLOSE
Xàfec > Jornades

Jornada de formació 2021

Gestió d’organització de festivals i esdeveniments musicals

Jornada de formació – Presencial i online
Dissabte 18 de desembre de 2021 – De 10 a 16.30h

» Formació presencial – Inscripció gratuita
» Formació en línia – inscripció gratuita
» Formació presencial més dinar – Preu: 22€

Jornada de formació adreçada a persones organitzadores de festivals, promotors/es i altres professionals del sector de la música.

9.45h – 10h – Arribada i acreditació

10h – 10.15h – Benvinguda

10.15h – 11.30h – Taula 1: Models, tendències i desafiaments dels públics de cultura al S XXI. Moderada per Pepe Zapata, director del TRESC.

11.30h – 11.50h – Pausa / Cafè

11.50h – 12h – Presentació de projectes de La Marfà – Centre de Creació Musical

12h – 12.20h – Showcase: Paula Grande

12.30h – 13.45h – Taula 2: Festivals Invisibles?: Els criteris de la premsa en la cobertura informativa dels festivals. Moderada per Albert Puig, periodista i director del Festival Petits Camaleons.

13.45h – 15.15h – Pausa / Dinar

15.15h – 16.30h – Taula 3: 9 + 1 coses que has de tenir en compte per a la difusió del teu festival. Taller impartit per Albert Olivas i Hugas, Temporada Alta / Bitó Produccions.

Continua sent necessari, probablement imprescindible, analitzar,
qüestionar i disseccionar el paper determinant dels públics en el
futur de les arts en viu. I més després d’aquest temps de pandèmia
en què han aparegut nous models de festivals, noves formes de
relació i de consum cultural, un nou paradigma en què sembla clau
la hibridació entre l’experiència presencial i en línia, un nou context
en què es multipliquen les etiquetes que fem servir per classificar
els nostres públics: crítics, participatius, infidels, connectats,
devoradors d’imatges, prosumidors, omnívors, relacionals…

En aquesta sessió, pararem atenció a aquests canvis per plantejar
tendències i reptes de futur a partir a partir de la visió dels
protagonistes de l’experiència musical en festivals, tant des del punt
de vista de gestió estratègica com el de la comunicació.

Amb la participació de:
Sandra Costa (La Costa Comunicació)
Josep Maria Dutrèn (Festival de Música Antiga dels Pirineus)
Pol Moix (Festival Embassa’t)
Clara Prada (Quesoni / Festival Say It Loud)

Modera:
Pepe Zapata (Director del TRESC)

La Marfà – Centre de Creació Musical és un equipament de
l’Ajuntament de Girona que desenvolupa un ampli ventall de
projectes dirigits al conjunt dels agents del sector musical: suport a
la creació (residències, acompanyament a artistes, coproducció de
nous projectes), formació (tècnica, musical i de gestió) i divulgació
(tallers, conferències, concerts).

En aquesta sessió ens presentaran alguns dels artistes que estan
treballant actualment en nous projectes de creació a La Marfà, en
el marc del Programa d’acompanyament artístic i del Programa de
coproduccions.

Una denominació d’origen és una classificació que determina si un
producte és originari d’un lloc en concret, amb unes característiques
que són exclusives a una zona i amb els factors naturals i
humans inherents a ella, donant al producte una marca de valor i
exquisidesa. Amb D.O.’s (denominación de orígenes), Paula Grande
ens parla de les persones que tenen una història de vida que no
dóna estatus social, que no és sinònim de qualitat, que lluny d’obrirte mercats et tanca portes, una darrere l’altra.

D.O.’s (denominación de orígenes) és un disc que veurà la llum a la
primavera del 2022. Un conjunt de 10 cançons amb la senzillesa
d’un format a trio, que a través del llenguatge del hip hop i els
ritmes afrollatins, unes melodies que fan ballar, i unes lletres plenes
de poesia i metàfora i també d’històries reals i palpables, fan
reconèixer-se als altres en l’orgull i la festa de la lluita.

Taula rodona dedicada a aprofundir en els criteris i les motivacions
que segueix la premsa a l’hora de decidir-se per la cobertura
informativa d’un determinat festival. Fins a quin punt poden
condicionar els interessos comercials?, influeix d’alguna manera la
línia editorial dels mitjans?, són els propis periodistes qui decideixen
a on assistir?, un festival mediàtic ajuda als mitjans a tenir més
audiència?

Són moltes les preguntes que farem a alguns dels destacats
periodistes del nostre país i que ens han d’ajudar a entendre perquè
tantes vegades notem el buit que provoca l’absència de periodistes
als nostres festivals.

Amb la participació de:
Xavier Cervantes (Diari Ara)
Nando Cruz (El Diario)
Olga Àbalos (Periodista i docent)
Alba Carmona (Diari de Girona)

Modera:
Albert Puig (iCat FM / Festival Petits Camaleons)

La comunicació digital s’ha convertit en imprescindible a l’hora
de difondre els esdeveniments, però el món de la cultura té unes
singularitats que cal tenir en compte a l’hora de dissenyar la teva
proposta. T’explicarem algunes coses que et poden ajudar a enfocar
la teva campanya de màrqueting i comunicació tenint en compte
els continguts, el públic a qui et dirigeixes i el teu producte. Ho
compres?

Taller impartit per:
Albert Olivas (Temporada Alta / Bitò Produccions)

Vols ser membre de Xàfec?

Escriu-nos i t'informarem al detall sobre el procés d'afiliació a l'associació.